Proponuję następujące formy uzyskania
porady prawnej:
1.
Opinia prawna online
|
Opisujesz swój problem drogą mailową i otrzymujesz pisemną poradę
prawną. Jeśli zajdzie taka konieczność zostaniesz poproszony o udzielenie
odpowiedzi na dodatkowe pytania lub przesłanie skanów dokumentów.
|
150 zł - 250 zł – w zależności od stopnia skomplikowania sprawy
|
2.
Konsultacja prawna
|
Opisujesz swój problem drogą mailową, a następnie umawiamy
spotkanie online (Skype, WhatsApp itp.) lub spotkanie na żywo (wyłącznie na
terenie powiatu oleśnickiego), podczas którego przedstawione zostaną możliwe
rozwiązania Twojej sprawy.
|
200 zł – 300 zł – w zależności od stopnia skomplikowania sprawy
|
3. Sporządzenie projektu umowy
lub pisma procesowego (pozew, wniosek itp.)
|
Opisujesz swój problem drogą mailową i otrzymujesz projekt pisma. Jeśli zajdzie taka konieczność zostaniesz
poproszony o udzielenie odpowiedzi na dodatkowe pytania lub przesłanie skanów
dokumentów.
|
Cena uzależniona od stopnia skomplikowania sprawy.
|
Jak uzyskać jedną z
powyższych porad prawnych?
1.
Wyślij maila na adres: zanettaporadyprawne@gmail.com, określ,
który rodzaj porady Cię interesuje i opisz swój problem.
WYSŁANIE WIADOMOŚCI E-MAIL
JEST RÓWNOZNACZNE Z ZAAKCEPTOWANIEM REGULAMINU UDZIELANIA PORAD PRAWNYCH ONLINE
ZA POŚREDNICTWEM STRONY INTERNETOWEJ ZANETTAIPRAWO.PL (Regulamin znajduje się
poniżej).
2.
Odpowiadam na maila w przeciągu
2-3 dni:
a.
wstępnie analizuję sprawę i
jeśli to konieczne zadaję dodatkowe pytania i/lub prośbę o przesłanie skanów
dokumentów,
b.
proponuję termin otrzymania
opinii lub spotkania wraz z ceną i danymi do przelewu.
3.
Otrzymujesz w wyznaczonym
terminie pisemną poradę prawną lub projekt pisma w formie dokumentu PDF lub
omawiamy Twój problem na umówionym spotkaniu.
Zapraszam serdecznie – jestem tu, by
pomagać 😊.
REGULAMIN UDZIELANIA PORAD
PRAWNYCH ONLINE ZA POŚREDNICTWEM STRONY INTERNETOWEJ ZANETTAIPRAWO.PL
Postanowienia wstępne
§ 1
Niniejszy Regulamin określa:
1) warunki i zasady udzielania porad prawnych za pośrednictwem
strony internetowej zanettaiprawo.pl w zakładce „Porady prawne”,
2) warunki i zasady świadczenia usług drogą elektroniczną w
rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą
elektroniczną.
§ 2
Udzielanie porad prawnych za pośrednictwem strony internetowej
zanettaiprawo.pl w zakładce „Porady prawne” może odbywać się wyłącznie w oparciu
o poniżej przedstawione zasady. Klient ma obowiązek zapoznania się z treścią Regulaminu.
Korzystanie z porad prawnych za pośrednictwem strony internetowej zanettaiprawo.pl
w zakładce „Porady prawne” oznacza akceptację niniejszego Regulaminu w całości,
bez żadnych zastrzeżeń.
§ 3
Użyte w niniejszym Regulaminie
pojęcia oznaczają:
1) porada prawna - porada prawna
udzielona za pośrednictwem sieci Internet po dokonaniu analizy stanu
faktycznego i prawnego w danej sprawie, a polegająca na sporządzeniu, za
ustalonym z Klientem wynagrodzeniem, odpowiedzi na pytanie postawione przez
Klienta (Pytanie) za pośrednictwem sieci Internet na stronie zanettaiprawo.pl w
zakładce Porady prawne oraz w oparciu o postanowienia niniejszego Regulaminu,
2) wykonawca – osoba fizyczna
Żanetta Charemska, zam. Nowoszyce 56-400 Oleśnica, administrator strony
zanettaiprawo.pl,
3) klient –pełnoletnia osoba
fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości
prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca z porad prawnych
online. Za Klienta uważa się dany podmiot prawa od momentu wysłania Pytania na
adres e-mail Wykonawcy,
4) pytanie –wiadomość pochodząca od
Klienta a przesłana do Wykonawcy na adres e-mail podany na stronie
zanettaiprawo.pl w zakładce porady prawne lub poprzez formularz kontaktowy
znajdujący się na stronie głównej strony zanettaiprawo.pl zawierająca opis
stanu faktycznego danej sprawy wraz z zapytaniem dotyczącym analizy stanu
prawnego tej sprawy i sytuacji prawnej Klienta,
5) wynagrodzenie –ustalona
indywidualnie z Klientem cena za udzielenie porady prawnej online wyrażona w
polskich złotych,
6) zlecenie –przesłane drogą
elektroniczną na adres mailowy: zanettaporadyprawne@gmail.com oświadczenie Klienta
stanowiące akceptację warunków, w tym wysokości wynagrodzenia, za udzielenie porady
prawnej online, skierowane do Wykonawcy będące podstawą udzielenia Porady prawnej
online (potwierdzenie dokonania przelewu),
7) Konsument –osoba fizyczna
dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową (zgodnie z art. 221ustawy z
dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny).
Zasady udzielania Porad prawnych online
§ 4
1. Korzystanie z porad prawnych online
jest dobrowolne.
2. W celu uzyskania porady prawnej
online Klient zobowiązany jest wysłać wiadomość na adres e-mail znajdujący się
na stronie internetowej zanettaiprawo.pl w zakładce „Porady prawne” lub poprzez
formularz kontaktowy znajdujący się na stronie głównej strony zanettaiprawo.pl,
podając następujące dane: imię i nazwisko, adres e-mail, temat porady oraz
formułując Pytanie.
3. Akceptacja niniejszego
Regulaminu oraz wysłanie Pytania jednocześnie oznaczają, że w sprawie, której
dotyczy Pytanie, Klient nie korzysta z pomocy prawnej radcy prawnego, adwokata,
doradcy podatkowego, rzecznika patentowego.
§ 5
1. Po otrzymaniu wiadomości zawierającej
Pytanie oraz dane wskazane w § 4 ust. 2 niniejszego Regulaminu, Wykonawca w
terminie 2-3 dni roboczych przekazuje Klientowi, na podany przez niego adres
e-mail, wiadomość zwrotną z informacją o wysokości Wynagrodzenia oraz
zawierającą numer rachunku bankowego Wykonawcy i inne dane potrzebne do
dokonania przelewu kwoty Wynagrodzenia.
2. Przygotowanie informacji o
wysokości Wynagrodzenia jest bezpłatne.
3. Klient nie jest zobowiązany do
zlecenia udzielenia Porady prawnej online po otrzymaniu informacji o wysokości
Wynagrodzenia.
§ 6
1. Klient akceptujący wysokość
Wynagrodzenia za udzielenie porady prawnej online zobowiązany jest w terminie 5
dni roboczych od dnia otrzymania wiadomości o wysokości Wynagrodzenia, przesłać
na adres email Wykonawcy: zanettaporadyprawne@gmail.com, zlecenie, o którym
mowa w ust. 1 pkt 6 niniejszego Regulaminu oraz uiścić ustaloną kwotę
Wynagrodzenia na wskazany przez Wykonawcę numer rachunku bankowego. Brak
przesłania przez Klienta Zlecenia oraz uiszczenia ustalonej kwoty Wynagrodzenia
we wskazanym wyżej terminie oznacza rezygnację przez Klienta z uzyskania porady
prawnej online.
2. W tytule przelewu Klient
zobowiązany jest wskazać dokładnie, jakiego zlecenia dotyczy płatność.
§ 7
1. Wykonawca przystępuje do
realizacji Zlecenia po zaksięgowaniu Wynagrodzenia na rachunku bankowym Wykonawcy
(wg ustaleń z Klientem drogą mailową). Umowa w przedmiocie udzielenia Porady
prawnej online zostaje zawarta w dniu zaksięgowania wynagrodzenia na rachunku
bankowym Wykonawcy.
2. Wykonawca udziela Porady prawnej
online w terminie uzgodnionym z Klientem, jednak nie wcześniej niż w dniu zaksięgowania
Wynagrodzenia na rachunku bankowym Wykonawcy, wysyłając na podany przez Klienta
adres e-mail wiadomość zawierającą odpowiedź na Pytanie.
3. Wykonawca udziela Porad prawnych
online w oparciu o stan faktyczny przedstawiony przez Klienta. Wykonawca jest
uprawniony do zadawania dodatkowych pytań dotyczących stanu faktycznego
będącego przedmiotem Zlecenia.
4. Nieudzielenie przez Klienta
odpowiedzi na pytania dodatkowe w terminie 5 dni roboczych, uniemożliwiające Wykonawcy
rzetelne i wyczerpujące udzielenie Porady prawnej online, upoważnia Wykonawcę
do odmowy udzielenia Porady prawnej online. W wyżej opisanym przypadku czas na
udzielenie przez Wykonawcę Porady prawnej online należy liczyć od dnia
udzielenia przez Klienta odpowiedzi na ostatnie z zadanych pytań dodatkowych. O
braku możliwości udzielenia Porady prawnej online z uwagi na brak niezbędnych
informacji o stanie faktycznym lub brak odpowiedzi na dodatkowe pytania, Wykonawca
zawiadamia Klienta wysyłając wiadomość e-mail na podany przez niego adres
poczty elektronicznej. Wykonawca niezwłocznie zwraca Klientowi Wynagrodzenie na
rachunek bankowy Klienta, z którego zapłacone zostało Wynagrodzenie.
5. Wykonawca nie ponosi
odpowiedzialności za udzielenie Porady prawnej online na podstawie danych
uzyskanych od Klienta, które ostatecznie okazały się niezgodne z rzeczywistym
stanem faktycznym.
Odstąpienie od umowy
§ 8
1. Konsument może odstąpić od umowy
o udzielenie Porady prawnej online bez podania przyczyn, w terminie 14 dni od
dnia zawarcia Umowy.
2. Odstąpienie od umowy o
udzielenie Porady prawnej online następuje przez wypełnienie i podpisanie przez
Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od umowy, którego wzór stanowi Załącznik nr
1do niniejszego Regulaminu i przesłanie skanu wypełnionego i podpisanego
oświadczenia drogą elektroniczną na adres e-mail Wykonawcy: zanettaporadyprawne@gmail.com
§ 9
Konsument traci prawo odstąpienia
od umowy o udzielenie Porady prawnej online po spełnieniu świadczenia, tj. po
udzieleniu Porady prawnej online, o czym zostanie każdorazowo powiadomiony w wiadomości
e-mail zawierającej informację o wysokości Wynagrodzenia.
§ 10
W razie odstąpienia od umowy o
udzielenie Porady prawnej online przed wysłaniem przez Wykonawcę odpowiedzi na
Pytanie, Wykonawca zwraca Konsumentowi uiszczone przez niego wynagrodzenie w
terminie nie dłuższym niż 7 dni roboczych od dnia otrzymania oświadczenia o
odstąpieniu od umowy. Zwrot Wynagrodzenia nastąpi na rachunek bankowy
Konsumenta, z którego zapłacone zostało Wynagrodzenie.
Dane osobowe i polityka prywatności
§ 11
1. Dane osobowe Klienta będą
przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie
danych)–dalej „RODO”.
2. W celu udzielenia
odpowiedzi na skierowane do Wykonawcy Pytanie zachodzi konieczność podania
danych osobowych, takich jak: imię, nazwisko, adres e-mail. Dane są
przetwarzane wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na pytania zawarte w Pytaniu.
Podstawa przetwarzania danych to realizacja prawnie uzasadnionych interesów
administratora w postaci komunikacji z użytkownikami strony. Podanie danych
jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby odpowiedzieć na zadane Pytanie.
Dane będą przetwarzane nie dłużej, niż jest to konieczne do udzielenia
odpowiedzi, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia
ewentualnych roszczeń oraz w celach podatkowych i rozliczeniowych, jak również
w celu oceny istnienia ewentualnego konfliktu interesów w prowadzonych
sprawach. Klient ma prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich
sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo
wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich
danych, w zakresie w jakim Administrator danych nie jest z takiego obowiązku
zwolniony. W przypadku wątpliwości co do prawidłowości przetwarzania danych
osobowych Klient może wnieść skargę do organu nadzorczego. Dane mogą być
przekazywane podmiotom przetwarzającym, a więc administratorowi serwera strony
internetowej i skrzynki pocztowej oraz do biura rachunkowego celem rozliczenia
wykonanej usługi, jak również firmom kurierskim i pocztowym, współpracującym
kancelariom prawnym oraz podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie
przepisów prawa. Dane mogą być przekazane do państw trzecich w związku z
działaniami podejmowanymi na serwisach społecznościowych oraz wykorzystaniem
wtyczek i innych narzędzi pochodzących od tych serwisów (Facebook, Google), a także
w związku z wykorzystaniem narzędzi analitycznych i służących zanonimizowanemu
śledzeniu zachowań użytkowników (Google Analytics).
3. Niektóre obszary strony internetowej mogą
wykorzystywać pliki typu cookie, czyli małe pliki tekstowe wysyłane do komputera
Klienta identyfikujące go w sposób potrzebny do uproszczenia lub umorzenia
danej operacji. Pliki typu cookie są nieszkodliwe dla komputera Klienta oraz
dla danych Klienta. Warunkiem działania plików typu cookie jest ich akceptacja
przez przeglądarkę Klienta i nieusuwanie ich z dysku. Pliki typu cookie nie
zawierają żadnych danych osobowych. Istnieje możliwość zablokowania plików typu
cookie w ustawieniach przeglądarki.
Usługi świadczone drogą elektroniczną
§ 12
1.Regulamin stanowi jednocześnie
regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu art.8 ustawy z
dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
2.Zawarcie umowy o udzielenie
Porady prawnej online jest równoznaczne z zawarciem umowy o świadczenie usług
drogą elektroniczną.
§ 13
1. Usługodawcami usług świadczonych
drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu
usług drogą elektroniczną w oparciu o niniejszy Regulamin jest Żanetta
Charemska, osoba fizyczna.
2. Usługodawca jako aplikant
radcowski wykonuje czynności z uwzględnieniem zasad etyki zawodowej znajdujący
się w Kodeksie Etyki Radcy Prawnego stanowiącym załącznik do uchwały Nr 3/2014
Nadzwyczajnego Krajowego Zjazdu Radców Prawnych z dnia 22 listopada 2014 r.,
którego treść dostępna jest na stronie internetowej Krajowej Izby Radców
Prawnych.
§ 14
1. Dla współpracy z systemem
teleinformatycznym, którym posługuje się Wykonawca, Klient musi dysponować
sprzętem i systemem spełniającym następujące wymagania techniczne:
1)komputer z internetową
przeglądarką WWW obsługującą technologię JavaScript,
2)połączenie z siecią Internet.
2. Zakazane jest dostarczanie przez
Klienta treści o charakterze bezprawnym.
3. Wykonawca zastrzega, że
korzystanie z usług określonych w niniejszym Regulaminie może wiązać się ze
standardowym ryzykiem związanym z wykorzystaniem sieci Internet i rekomenduje
Klientom przedsięwzięcie odpowiednich kroków w celu ich zminimalizowania.
4. Do podstawowych zagrożeń
związanych z korzystaniem z sieci Internet należą:
1) złośliwe oprogramowanie – różnego
rodzaju aplikacje lub skrypty mające szkodliwe, przestępcze lub złośliwe
działanie w stosunku do systemu teleinformatycznego Klienta, takie jak wirusy,
robaki, trojany (konie trojańskie), keyloggery, dialery,
2) programy szpiegujące – programy
śledzące działania użytkownika, które gromadzą informacje o użytkowniku i
wysyłają je –zazwyczaj bez jego wiedzy i zgody –autorowi tego programu,
3) spam – niechciane i niezamawiane
wiadomości elektroniczne rozsyłane jednocześnie do wielu odbiorców, często
zawierające treści o charakterze reklamowym,
4) wyłudzanie poufnych informacji
osobistych (np. haseł) przez podszywanie się pod godną zaufania osobę lub
instytucję,
5) włamanie do systemu
teleinformatycznego użytkownika z użyciem m.in. narzędzi hakerskich.
5. Klient, aby uniknąć zagrożeń
opisanych w powyższym ustępie, powinien zaopatrzyć swój komputer i inne
urządzenia elektroniczne, które wykorzystuje podłączając się do Internetu, w program
antywirusowy. Program taki powinien być stale aktualizowany. Ochronę przed zagrożeniami
związanymi z korzystaniem przez użytkowników z usług świadczonych drogą
elektroniczną zapewniają także:
1) włączona zapora sieciowa
(firewall),
2) aktualizacja wszelkiego
oprogramowania,
3) nieotwieranie załączników poczty
elektronicznej niewiadomego pochodzenia,
4) szyfrowanie transmisji danych,
5) używanie oryginalnego systemu i
aplikacji, pochodzących z legalnego źródła,
6) regularne całościowe skany
systemu programem antywirusowym.
§ 15
Do reklamacji usług świadczonych
drogą elektroniczną stosuje się odpowiednio postanowienia § 17 - § 19
niniejszego Regulaminu, przy czym termin na zgłoszenie reklamacji liczy się od
momentu wystąpienia zdarzenia uzasadniającego złożenie reklamacji.
Reklamacje
§ 16
1. Podstawa i zakres
odpowiedzialności Wykonawcy względem Klienta, jeżeli udzielona Porada prawna
online ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia), są określone powszechnie obowiązującymi
przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym.
2. Wykonawca jest zobowiązany udzielić
Klientowi Porady prawnej online wolnej od wad.
§ 17
1. Reklamacja powinna zostać
złożona przez Klienta pisemnie na adres: Żanetta Charemska Nowoszyce 56-400
Oleśnica lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: zanettaporadyprawne@gmail.com.
2. W opisie reklamacji Klient
powinien wskazać, że reklamacja dotyczy świadczenia „Porady prawnej online”.
Reklamacja powinna obejmować:
1) imię i nazwisko Klienta
zgłaszającego reklamację,
2) adres zamieszkania Klienta i
adresj egopoczty elektronicznej,
3) dokładny opis zdarzenia
stanowiącego podstawę zgłoszenia,
4) wskazanie żądań Klienta.
3. Wykonawca ustosunkuje się do
reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od dnia jej
złożenia. Brak ustosunkowania się Wykonawcy w powyższym terminie oznacza, że Wykonawca
uznał reklamację za uzasadnioną.
4. Odpowiedź na reklamację zostanie
udzielona w formie, w której Klient złożył reklamację.
5. Po wyczerpaniu postępowania
reklamacyjnego Klientowi przysługuje prawo do dochodzenia nieuwzględnionych
roszczeń na zasadach ogólnych określonych w Kodeksie cywilnym i Kodeksie
postępowania cywilnego.
Postanowienia końcowe
§ 29
W kwestiach
nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się przepisy prawa polskiego, w
tym w szczególności Kodeksu cywilnego.
§ 21
Wszelkie spory
wynikłe z tytułu wykonywania zobowiązań i uprawnień związanych z udzielaniem
Porad prawnych online będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy miejscowo
zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego.
§ 22
1. Wykonawcy przysługuje prawo zmiany niniejszego Regulaminu w
każdym czasie.
2. Regulamin wchodzi w życie dnia 10 maja 2019 r.
Załącznik nr 1
Załącznik nr 1
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku
chęci odstąpienia od umowy)
– Adresat: Żanetta Charemska, Nowoszyce 56-400 Oleśnica
– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących
rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
– Adres konsumenta(-ów)
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji
papierowej)
– Data
(*) Niepotrzebne skreślić